CURRENT LOCALE pl-pl

1
Koszyk
2
Twoje dane
3
Potwierdzenie
4,7 gwiazdki z ponad 2000 recenzji
  • Zamów do godziny 18:00, wysyłka dziś
  • 30-dniowe prawo do zwrotu
  • Bezpieczne zakupy z odroczoną płatnością: Kup teraz, zapłać później!
  • Bezpłatna dostawa już od 500 zł
  • Zamówienie złożone w dni robocze przed 21:30, dostarczane jest w ciągu 2 do 4 dni roboczych!

Ogólne zasady i warunki

Regulamin sklepu internetowego

Niniejsze Ogólne Warunki Holenderskiej Organizacji Thuiswinkel - Sklep inrernetowy (zwanej dalej Thuiswinkel.org) zostały opracowane w porozumieniu ze Stowarzyszeniem Konsumentów w ramach Grupy Koordynacyjnej Samoregulacji (CZ) Rady Społeczno-Gospodarczej i obowiązują od 1 czerwca 2014 r.

Spis treści:

Artykuł 1 - Definicje
Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
Artykuł 3 - Zastosowanie
Artykuł 4 - Oferta
Artykuł 5 - Umowa
Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy
Artykuł 7 - Obowiązki konsumenta zwiazane z prawem do namysłu
Artykuł 8 - Wykonywanie prawa do odstąpienia od umowy przez konsumenta i jego koszty
Artykuł 9 - Obowiązki przedsiębiorcy przy odstąpieniu od umowy
Artykuł 10 - Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
Artykuł 11 - Cena
Artykuł 12 - Zgodność i dodatkowa gwarancja
Artykuł 13 - Dostawa i wykonanie
Artykuł 14 - Transakcje terminowe: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie
Artykuł 15 - Płatność
Artykuł 16 - Procedura składania skarg
Artykuł 17 - Spory
Artykuł 18 - Gwarancja branżowa
Artykuł 19 - Dodatkowe lub inne postanowienia
Articele 20 - Zmiana Ogólnych Warunków Zakupów Internetowych

Artykuł 1 - Definicje

W niniejszych regulaminie obowiązują następujące definicje:

  1. Umowa dodatkowa: oznacza umowę, w której konsument nabywa produkty, treści cyfrowe lub usługi w związku z umową zawieraną na odległość, a te produkty, treści cyfrowe lub usługi są dostarczane przez przedsiębiorcę lub przez osobę trzecią na podstawie porozumienia między tą osobą trzecią a przedsiębiorcą;
  2. Czas namysłu: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy;
  3. Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w celach związanych z jej działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub zawodową;
  4. Dzień: dzień kalendarzowy;
  5. Treści cyfrowe: dane wytwarzane i dostarczane w formie cyfrowej;
  6. Umowa na czas nieokreślony: umowa dotycząca regularnego dostarczania towarów, usług i/lub treści cyfrowych przez określony czas;
  7. Trwały nośnik: każde narzędzie - w tym poczta elektroniczna - umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji, które są skierowane do niego osobiście, w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi w przyszłości lub ich wykorzystanie przez okres odpowiadający celowi, do którego informacje są przeznaczone, oraz pozwalające na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
  8. Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w okresie uprawniającym do odstąpienia od umowy;
  9. Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która jest członkiem Holenderskiej Organizacji handlowej Thuiswinkel.org - Sklep internetowy - i oferuje konsumentom produkty, (dostęp do) treści cyfrowych i/lub usługi na odległość;
  10. Umowa na odległość: umowa zawarta między przedsiębiorcą a konsumentem w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży na odległość produktów, treści cyfrowych lub usług, w której wykorzystuje się wyłącznie lub wspólnie jedną lub więcej technik porozumiewania się na odległość do momentu zawarcia umowy włącznie;
  11. Wzór formularza odstąpienia od umowy: europejski wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty w Załączniku I niniejszych warunków; Załącznik I nie musi być udostępniony, jeżeli konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od jego zamówienia;
  12. Technika porozumiewania się na odległość: środki, które mogą być wykorzystane do zawarcia umowy, bez konieczności jednoczesnego przebywania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym pomieszczeniu

Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy

Nazwa przedsiębiorcy: Wovar
Działając pod nazwą (nazwami):
- Wovar

Adres siedziby:
Manchesterweg 55
9744 TS Groningen

Numer telefonu: +31 (0) 50 - 211 34 34

Dostępność:
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 09.00 do 18.00

Adres e-mail: [email protected]

KvK-nummer (Numer Izby Handlowej): 69500878
Btw-nummer (Numer VAT): NL857896192

Artykuł 3 - Zastosowanie

  1. Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty składanej przez przedsiębiorcę oraz do każdej umowy zawieranej na odległość, która jest zawierana między przedsiębiorcą a konsumentem.
  2. Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, przedsiębiorca wskaże przed zawarciem umowy na odległość, w jaki sposób można zapoznać się z ogólnymi warunkami u przedsiębiorcy oraz że zostaną one przesłane konsumentowi bezpłatnie w najbliższym możliwym terminie, na jego żądanie.
  3. Jeżeli umowa na odległość zawierana jest drogą elektroniczną, to wbrew postanowieniom poprzedniego ustępu, a przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi w formie elektronicznej w taki sposób, aby konsument mógł go łatwo zapisać na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie można zapoznać się z ogólnymi warunkami w formie elektronicznej oraz że zostaną one przesłane konsumentowi bezpłatnie, na jego żądanie, w formie elektronicznej lub w inny sposób.
  4. W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków obowiązują szczególne warunki dotyczące produktów lub usług, stosuje się odpowiednio ustęp drugi i trzeci, a konsument w przypadku sprzecznych warunków może zawsze powoływać się na obowiązujące postanowienie, które jest dla niego najkorzystniejsze.

Artykuł 4 - Oferta

  1. Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest uzależniona od warunków, zostanie to wyraźnie zaznaczone w ofercie.
  2. Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów, treści cyfrowych i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi dokonanie właściwej oceny oferty. Jeśli przedsiębiorca wykorzystuje zdjęcia, to są one prawdziwym odzwierciedleniem oferowanych produktów, usług i/lub treści cyfrowych. Oczywiste omyłki lub oczywiste błędy w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
  3. Każda oferta zawiera takie informacje, aby dla konsumenta było jasne, jakie prawa i obowiązki wiążą się z przyjęciem oferty.

Artykuł 5 - Umowa

  1. Umowa dochodzi do skutku, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, w momencie przyjęcia przez konsumenta oferty i spełnienia określonych w niej warunków.
  2. Jeżeli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie elektronicznego przyjęcia oferty. Dopóki odbiór ten nie zostanie potwierdzony przez przedsiębiorcę, konsument może rozwiązać umowę.
  3. Jeżeli umowa jest tworzona drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony elektronicznego przekazu danych oraz zapewni bezpieczne środowisko internetowe. Jeśli konsument ma możliwość płacenia elektronicznego, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki bezpieczeństwa.
  4. Przedsiębiorca może w ramach prawnych - poinformować, czy konsument może wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych, a także o wszystkich tych faktach i czynnikach, które są ważne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tego badania przedsiębiorca ma uzasadnione powody, aby nie zawrzeć umowy, jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia lub wniosku albo dołączenia szczególnych warunków realizacji.
  5. Przedsiębiorca, najpóźniej z chwilą dostarczenia konsumentowi produktu, usługi lub treści cyfrowych, następujące informacje w formie pisemnej lub w taki sposób, aby konsument w dostępny sposób mógł je zapisać na trwałym nośniku, prześle:
  • adres wizytowy placówki gospodarczej Przedsiębiorcy, w której Konsument może składać reklamacje;
  • warunki, na jakich oraz sposób, w jaki Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, lub wyraźne oświadczenie dotyczące wyłączenia prawa odstąpienia od umowy;
  • informacje o gwarancjach i istniejącym serwisie po zakupie;
  • cenę, w tym wszystkie podatki, produktu, usługi lub treści cyfrowych; w stosownych przypadkach koszty dostawy; oraz sposób płatności, dostawy lub wykonania umowy zawartej na odległość;
  • wymagania dotyczące wypowiedzenia umowy, jeżeli umowa trwa dłużej niż rok lub jest zawarta na czas nieokreślony;
  • jeżeli konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy, wzór formularza odstąpienia od umowy.

       6. W przypadku umowy na czas określony, postanowienie poprzedniego ustępu dotyczy tylko pierwszej dostawy.

Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy

Dla produktów:

  1. Konsument może rozwiązać umowę związaną z zakupem produktu w okresie do namysłu wynoszącym 100 dni bez podawania przyczyn. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o przyczynę odstąpienia od umowy, ale nie może zobowiązać konsumenta do podania przyczyny (przyczyn).
  2. Okres do namysłu, o którym mowa w ust. 1, rozpoczyna się w dniu następującym po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub osobę trzecią wyznaczoną uprzednio przez konsumenta, która nie jest przewoźnikiem, lub:
  • jeżeli konsument zamówił wiele produktów w jednym zamówieniu: dzień, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała ostatni produkt. Przedsiębiorca może, o ile wyraźnie poinformował o tym konsumenta przed złożeniem zamówienia, odmówić przyjęcia zamówienia na wiele produktów o różnym czasie dostawy.
  • jeżeli dostawa produktu składa się z kilku przesyłek lub części: dzień, w którym konsument lub wyznaczona przez niego strona trzecia otrzymała ostatnią przesyłkę lub ostatnią część;
  • w przypadku umów o regularne dostarczanie produktów w określonym czasie: dzień, w którym konsument lub wyznaczona przez niego strona trzecia otrzymała pierwszy produkt.

Dla usług i treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym

  1. Konsument może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług oraz umowę o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o przyczynę odstąpienia od umowy, ale nie może zobowiązać konsumenta do podania przyczyny (przyczyn).
  2. Okres ochłodzenia, o którym mowa w ust. 3, rozpoczyna się od dnia następnego po zawarciu umowy.

Przedłużony okres na odstąpienie od umowy w przypadku produktów, usług i treści cyfrowych, które nie są dostarczane na materialnym nośniku, w przypadku braku informacji o prawie do odstąpienia od umow

  1. Jeżeli przedsiębiorca nie przekazał konsumentowi wymaganych prawem informacji o prawie do odstąpienia od umowy lub wzoru formularza odstąpienia od umowy, okres możliwości odstąpienia od umowy wygaśnie po upływie dwunastu miesięcy od zakończenia pierwotnego okresu możliwości odstąpienia od umowy, określonego zgodnie z poprzednimi ustępami niniejszego artykułu.
  2. Jeżeli przedsiębiorca przekazał konsumentowi informacje, o których mowa w poprzednim ustępie, w ciągu dwunastu miesięcy od daty rozpoczęcia pierwotnego okresu możliwości odstąpienia od umowy, okres możliwości odstąpienia od umowy wygaśnie po upływie 14 dni od dnia otrzymania przez konsumenta tych informacji.

Artykuł 7 - Obowiązki konsumenta w okresie możliwości odstąpienia od umow

  1. W okresie do namysłu, konsument będzie traktował produkt i jego opakowanie z należytą ostrożnością. Rozpakuje lub użyje produktu tylko w zakresie niezbędnym do określenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Punktem wyjścia jest tutaj fakt, że konsument może jedynie obsługiwać i sprawdzać produkt tak, jak byłoby mu to dozwolone w sklepie.
  2. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem sposobu obchodzenia się z produktem, który wykracza poza zakres dozwolony w ust. 1.
  3. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu, jeżeli przedsiębiorca nie przekazał mu wszystkich wymaganych prawem informacji o prawie odstąpienia od umowy przed jej zawarciem lub w chwili jej zawierania.